Get Adobe Flash player

Του Δήμου Φιωτάκη

5 Απριλίου 2013

Στην οδό Πειραιώς, στη συμβολή της με την Καραολή και Δημητρίου στον Πειραιά, βρίσκεται το εργοστάσιο της ελαιουργίας ΕΛΑΪΣ. Ήταν μερικά χρόνια πριν όταν περνώντας είδα τη μάντρα του εργοστασίου καλυμμένη από ένα γκράφιτι, ομολογουμένως εντυπωσιακό.

DSCN4860

Στην οδό Πειραιώς, στη συμβολή της με την Καραολή και Δημητρίου στον Πειραιά, βρίσκεται το εργοστάσιο της ελαιουργίας ΕΛΑΪΣ. Ήταν μερικά χρόνια πριν όταν περνώντας είδα τη μάντρα του εργοστασίου καλυμμένη από ένα γκράφιτι, ομολογουμένως εντυπωσιακό. Το σημείο σου δίνει τη δυνατότητα μόνο για μια φευγαλέα παρατήρηση και αυτό στα λίγα δευτερόλεπτά που θα περιμένεις στο φανάρι. Είχα παρατηρήσει μόνο πως το θέμα του ήταν η ελιά. Ήθελα λοιπόν να μπορέσω να σταματήσω κάπου και να πάω κοντά να το δω, πράγμα που έγινε μερικές μέρες πριν.

 

Μια πινακίδα στην είσοδο του εργοστασίου (και η ίδια στον πλαϊνό τοίχο) μας πληροφορεί:

«Η ελιά παγκόσμιο σύμβολο του αθλητισμού, της ειρήνης και του πολιτισμού»

Grafiiti εικαστική παρέμβαση
στο εξωτερικό τοιχίο του εργοστασίου της ΕΛΑΪΣ
που δημιούργησε η καλλιτεχνική ομάδα “CARPE DIEM”
και τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Πειραιά.

Το έργο εντάσσεται στο πλαίσιο εορτασμού
των Ευρωπαϊκών Ημερών Πολιτιστικής Κληρονομιάς 2003
του Υπουργείου Πολιτισμού.

Η εικαστική αυτή παρέμβαση στην οδό Πειραιώς έχει κύριο θέμα
τη σχέση της ελιάς με τον άνθρωπο και την εικόνα της ελιάς
ως πανανθρώπινου συμβόλου

Χορηγός: ΕΛΑΪΣ Α.Ε.

DSCN4867

Μπορεί κανείς να χωρίσει τη σύνθεση σε δύο μέρη. Αριστερά της μιας εισόδου (όπως την κοιτάμε από το δρόμο) η σύνθεση αναφέρεται στην Αρχαία Ελλάδα και συγκεκριμένα έχει δύο εικόνες.

 

DSCN4866

Τη χρήση κλαδιών ελιάς σαν βραβεία σε αθλητές

DSCN4865

και το μύθο για την ονομασία της Αθήνας που αφορά τη διαμάχη της Αθηνάς με τον Ποσειδώνα   DSCN4873

και τα δώρα που αυτοί πρόσφεραν.

 

DSCN4862

Στα δεξιά αυτής της εισόδου, το τμήμα χωρίζεται από άλλη μια είσοδο

 

 

4876-77και περιλαμβάνει εφτά εικόνες

 

DSCN4859

4884-85

DSCN4861

από τη διαδικασία

4878-79της συγκομιδής της ελιάς

 

DSCN4857

4886-87-88-89και της παραγωγής του πολύτιμου λαδιού

 

DSCN4881

και μία για την απόλαυση των αγαθών της μάνας γης συμπληρωμένων από το ελαιόλαδο.

 

Η τεχνοτροπία, αν και είναι κλασικά αυτή των γκράφιτι, δίνει την αίσθηση στοιχείων από βυζαντινές εικόνες, κάτι που την κάνει ακόμα πιο ενδιαφέρουσα.

 

 

 

Οι οδηγοί στο φανάρι κοίταζαν με περιέργεια τον «τρελό» με τη φωτογραφική μηχανή στη νησίδα να φωτογραφίζει το εργοστάσιο και ο Πακιστανός που έπλενε τα παρμπρίζ ήταν φανερά ενοχλημένος. Συγνώμη φίλε μου, δεν θέλησα ούτε στιγμή να σου στερήσω το πιθανό χαρτζιλίκι από κάποιο αυτοκίνητο, αλλά ο πειρασμός των εικόνων και η «αρρώστια» μου ήταν πολύ πιο δυνατές. Και φυσικά ανταμείφθηκα με τις λεπτομέρειες των εικόνων που τόσο καιρό ήθελα να δω.

 

 

 

Περισσότερες φωτογραφίες: https://picasaweb.google.com/106934190911586551442/GraffitiAthens542013?noredirect=1

 

Από το http://disaki.blogspot.gr/

 

 

Print Friendly
enduroshop
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
  • No events
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ που Τρέχουν
  • No events
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
  • No events
ΕΚΘΕΣΕΙΣ
  • No events
Διαλέξεις – Ομιλίες
  • No events